
გამომძიებლები ცდილობენ დაადგინონ, თუ როგორ გადარჩა"დელტა" ავიახაზების ბორტზე მყოფი 76-ვე მგზავრი და ეკიპაჟის ოთხი წევრი მას შემდეგ, რაც მათი თვითმფრინავი ორშაბათს, ტორონტოს საერთაშორისო აეროპორტში ჩამოვარდა.
მიუხედავად იმისა, რომ თვითმფრინავი ასაფრენ ბილიკზე 100 მილი/სთ სიჩქარით გადატრიალდა და ფრთა დაკარგა, ბორტზე მყოფი 80-ვე ადამიანი მინიმალური დაზიანებებით გადარჩა.
ავიაციის ექსპერტები სამ მიზეზზე მიუთითებენ: თვითმფრინავის სადესანტო მოწყობილობა, მისი ფრთა და მისი ფიუზელაჟი (თვითმფრინავის კორპუსი). ინფორმაციას abcnews-ი ავრცელებს.
"როდესაც ხმელეთზე შეხვალ და მერე გადმოხვალ, ძალიან ადვილია ცხვირის ოდნავ მაღლა აწევა. თვითმფრინავის ზედმეტად დახრილობამ, ასაფრენ ბილიკზე შესაძლოა მთავარი სადესანტო ხელსაწყოს აწევა გამოიწვიოს," -აცხადებს ავიაციის ერთ-ერთი ექსპერტი.
ავარიის შემდეგ გადაღებულ სურათებზე ნათლად ჩანს, რომ მარჯვენა ფრთა სუფთად არის ამოღებული ფიუზელაჟიდან, ხოლო მარჯვენა სადესანტო მოწყობილობა ჩამოშორებულია თვითმფრინავიდან.
მგზავრებმა აღწერეს, რომ ასაფრენ ბილიკზე მოცურებისას გრძნობდნენ ძლიერ სიცხეს, რომელიც წარმოიშვა ფიუზელაჟის გარეთ.
არაერთი საავიაციო ექსპერტის აზრით, ფრთის წამებში დაკარგვა, რომელიც ინახავს თვითმფრინავის საწვავის ნახევარს, შესაძლოა დაეხმარა სალონის სტრუქტურული მთლიანობისა და მგზავრების უსაფრთხოების უზრუნველყოფას.
ექსპერტების თქმით, საბოლოო ფაქტორი, რომელმაც გადაარჩინა მგზავრების სიცოცხლე, იყო მისი კარგად გაწვრთნილი ეკიპაჟი და აეროპორტის მეხანძრეების სწრაფი რეაგირება.
მგზავრებმა განაცხადეს, რომ სალონში თვითმფრინავის საწვავის მძაფრი სუნი იდგა. თუმცა, 14:21 საათისთვის, ავარიული დაშვებიდან 10 წუთზე ნაკლებ დროში, ყველა მგზავრი და ეკიპაჟის წევრი უსაფრთხოდ გამოვიდა თვითმფრინავიდან და ტერიტორია სწრაფად დატოვა, მანამ, სანამ საწვავი ხელახლა აალდებოდა.
კანადის სატრანსპორტო უსაფრთხოების საბჭო იწყებს ავარიის გამომწვევი მიზეზების გამოვლენას, თუმცა, გამოძიებას სავარაუდოდ თვეები დასჭირდება.